Digitális Közösségi Alkotóműhey
Dunaújvárosi Szakképzési Centrum

Mi a jobb? Két kezünket, szerszámokat használva alkotni? Drónokat, robotokat irányítani, építeni, programozni? A 3D-nyomtatóval tárgyakat létrehozni a semmiből? Kipróbálni magam más szakmákban? Tábor, amelyben válaszok születhetnek.

Nyári pályaorientációs tábort szervezett a közösen a Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara, a Dunaújvárosi Szakképzési Centrum és annak Digitális Közösségi Alkotóműhelye. A július 5-étől 9-éig tartó eseményen huszonöt hetedikes vesz részt.

Különböző iskolák kaptak arra lehetőséget, hogy 4-5 gyermeket az általuk gondolt szempontok szerint kiválasszanak, voltak, akik elismerésként kapták a lehetőséget. A szülők és a gyerekek is örömmel fogadták a tábor hírét, csak néhányan nem tudtak végül részt venni a programon, betegség miatt.
A táborban gazdag, a közelgő pályaválasztást segítő program várta a gyerekeket. Az alapot a Digitális Közösségi Alkotóműhely kínálata szolgáltatja. A három csapat – ezek vezetői a kamara munkatársai, Kőhalmi Kálmán, Merlkné Boros Szimonetta és Széplaki Gyöngyi – egy-egy délelőttöt töltenek el az alkotóműhely munkatársainak irányításával.

A környékbeli általános iskolákban a Csodaszarvas-­program keretében megvalósuló tematikus táborok diákjai a Dunaújvárosi Szakképzési Centrum Digitális Közösségi Alkotóműhelyét választották az egyhetes kalandozásuk egyik helyszínéül az elmúlt időszakban. A Dunaújvárosi Hírlap beszámolója:

Molnárné Lukács Anita kézművesoktató, pályaorientációs műhelymester elmondta, van olyan iskola, a Móricz Zsigmond Általános Iskola, ahonnan három csoport is érkezett a tíznapos sorozatban. Igyekeztek úgy felkészülni, hogy minden iskola saját, a Csodaszarvas közösségi program heti terveihez igazodó tematikája szerinti feladatot kaphasson.

Például a perkátai Hunyadi Mátyás-iskola témaköre a környezetvédelem volt. Ehhez a kézműves műhelyben gyártották le az áram nélküli „vízierőmű”, vagyis egy bájos vízforgató szerkezetét hagyományos kézi megmunkálással. Készült egy környezetvédelmi társasjáték is, amelyhez az egyedi figurákat 3D-s nyomtatóval nyomtatták ki Fábos Zsolt műhelymester segítségével. Grátiszként drónprogramozást is gyakorolhattak Verasztó Sándor programozó műhelymester irányítása mellett. Ebbe azért egy kevéske angoltanulás is belekeveredett, hiszen a vezényszavak alapvetően angolul vannak. De azért belefért egy kis csocsó és pingpong is az ebédszünetben.

Vendégünk a Móricz iskola.
A szokásainktól eltérően nem fotókkal, hanem egy videóval foglaljuk össze, hogy mi a nap termése? Egy kis sci-fi film született. Saját kezűleg. Diákjaink munkája.
Mindent mi csináltunk, robotot építettünk, drónoztunk, rajzoltunk, festettünk, fotóztunk, videóztunk, no meg persze ötleteltünk, forgatókönyvet írtunk és végül moziztunk.
Köszönet.